selco_nr1 0 Postad 15 Juni , 2005 tycker de här forumet är bland de sämsta jag vart med om! de är väldigt ofta som folk aldrig får svar på sina frågor å funderingar! sen så ligger ju inte inläggen i ordning.. som efter datumet dom är insatta! ta å kolla på www.enduromx.com NÅN MER SOM INSTÄMMER???????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 15 Juni , 2005 Forumet blir inte bättre än dess användare gör det till! Personligen anser jag forumet är mycket bra. Man får svar (jag har åtminstonde fått svar på mina funderingar). Jag skall inte var taskig, skriver där för inte .. ....... .... ytterligare försämra forumet!/mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
selco_nr1 0 Postad 15 Juni , 2005 kanske de.. men de är kasst ändå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 15 Juni , 2005 tråkig inställning gör knappast något bättre. Vad bidrager du med själv? mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 15 Juni , 2005 Du kanske inte har sett att man kan svara på ett inlägg separat? Därför blir det i vad du kallar oordning, inget att hetsa upp sig för. Personligen har jag stor nytta av alla båtägare härinne, man behöver knappt ställa frågor numera för det mesta finns i databasen, bara att söka. Men du är välkommen tillbaka när du tröttnat på den andra sajten eller bytt båt rent av.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 15 Juni , 2005 Det är ingen som tvingar dig att vara här eller? Då kan väl du ställa dina frågor där istället! /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Imperial Postad 15 Juni , 2005 kollade in www.enduromx.com, undrar om man får några bra svar på båtfrågor där? :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 15 Juni , 2005 Prova! /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 15 Juni , 2005 Jag förstår inte vad du vill att vi skall sortera efter. Nu så sorteras det efter senaste inlägget i tråden. Dock så är det så i dagsläget att det står bara vem som startat tråden men vi arbetar på att få dit även datum på senste inlägg och vem som gort det. Har dock mycket annat som är mer prioriterat. Det kommer dock att vara fixat i den snaraste framtiden. /// Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 15 Juni , 2005 Jag skulle vilja ge lite beröm. Jag har läst mycket här på forumet och jag tycker att det finns många duktiga tjejer och killar här, jag tycker att vi är bra fast att vi inte alltid tycker samma, men alltid sakliga och hjälpsamma. Tyvärr kan vi inte alla svar, [RÖD]men[/RÖD]. Jag vill bara tacka alla för en bra sajt. TACK ALLA och jag menar ALLA. MVH Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 15 Juni , 2005 Hej håller med xander,,vi gör så gott vi förstår o försöker att hjälpas åt,,det är det huvudsakliga tycker i alla fall jag,,ibland är man kanske behjälplig o ibland får man hjälp...SKITBRA,,, ,Hoogan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jocke Postad 15 Juni , 2005 Jag har läst många svar på alla möjliga frågor om saker och ting , och det som dominerar är svar utan någon som helst nivåhöjning alls..!! Det verkar som alla vill tycka mycke, men ingen vet .... EX : tror jag , hoppas jag , du kan väl prova , inte riktigt säker , osv ... -Man svarar fast man inget tillför !! Min egen personliga uppfatning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 15 Juni , 2005 Det är inte lätt att ge ett 100% svar bara så där över forumet. Någon frågar vad det här är för båt, och det kommer upp några tips... Någon berättar symptomen på motorn som inte vill göra semestern till en fröjd... hur lätt är det egentligen att ställa ett korrekt svar härifrån tror du... Tipsen man får är väl kanske nog så bra för att kunna leta vidare på egen hand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 15 Juni , 2005 Men vi försöker. Funkar inte det, sök ett varv. Dom är proffs. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 15 Juni , 2005 Jag har lärt mig massor av forumet här, kan inte finnas någe bättre, nybörjare får hjälp av erfarna. Kanske blir det ibland några grodor men det får man leva med. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searaysundancer 0 Postad 15 Juni , 2005 Visst det går ju klaga på vissa inlägg om man vill! Jag tycker det är tråkigt att de inlägg som genererar störst intresse är av typen som inlägget fart?, detta inlägg har 158 svar och 5683 visningar! Sedan är det ju många frågor som inte får svar då den som ställer frågan då de själva inte gjort någon efterforskning, fråga typ Var är närmsta Rydshandlare?. Är det fler än jag som tycker detta? Jag håller med om att Enduromx forumet håller hög klass men som flera skrev, det blir vad vi gör det till. Jag är mycket nöjd med en del tips jag fått från Maringuiden! Min mening med att vara aktiv här är att få hjälp själv och försöka hjälpa andra om jag kan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 16 Juni , 2005 Det var skönt att det var fler än jag som reagerade på linans textmassa. I inläggen finns en massa positiva tankar vilka jag vill spinna på. Frågan om detta skall vara eller är ett proffsforum är väl ganska klart att så är inte fallet åtminstonde inte vad gäller hela spektat detta täcker. Vi frågar/bollar tankar och idéer med varandra. Någon har tidigare stött på ett liknande problem och ger därför sin uppfattning om problemlösningen. Någon annan har kanske ägt samma problem och har lösningen. Det mesta går i alla fall att resonera sig fram till och det är detta som är styrkan i detta forumet. Sedan jag för första gången hittade detta forumet. Har jag inte uppfattat att det varit under 90 pers som samtidigt var i forumet och detta måste väl visa att detta är något riktigt bra. Allt går givetvis att göra bättre men är detta så viktigt. Är inte vetskapen om att det finns något så här unikt som ett eget båtforum det viktigaste. Där vi oftast får vidgade vyer till problem vi ställs inför? Hur många företag skulle utan kostnad ställt upp och svarat på frågorna som finns här?? Nej, tänk positivt och ta vara på alla svar som kommer. Någon har i alla fall bemödat sig att tänka till på en frågeställning de inte ägt! Sedan att det ibland blir lite fel är inget att göra åt. Svaren som man får är GRATIS och det är inte dåligt i dagens genomkomersialiserade samhällle/Nitro Ps. av denna linan tar jag följande lärdom. Jag kommer i vissa fall inte lägga ner någon tid på inlägg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklar 0 Postad 16 Juni , 2005 Håller med om följande talare om att ett forum aldrig blir bättre än sina användare. Sedan tycker jag att mailfunktionen om att någon har svarat på ett inlägg fungerar mycket bristfälligt. Det är ytterst sällan man får ett mail. Hängde en del på enduromx forumet förr i tiden när jag hade offroadhoj, och blev mycket förvånad när du angav det som ett bra forum. Jag har iof inte varit där på sistone, men för nåt år sen var det en extremt låg nivå i forumet. Allt folk fick till svar var typ; Lär dig köra hoj, det fattar du väl och andra låga kommentarer. Ett forum som håller otroligt hög klass både användarmässigt och funktionsmässigt är www.soe.se, otroligt trevliga killar som håller i siten och en väldigt hjälpsam anda. Ang ordningen på inläggen så sorterar väl alla forum efter det senaste inlägget? Så även enduromx, sporthoj.ocm, zatzy.com, soe.se osv? Stämmer inte det? Med undantag för en del skojare gör de flesta ett seriöst försök när folk ställt en fråga. Jag har svårt att förstå din åsikt. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 16 Juni , 2005 Jag tycker forumet på www.enduromx.com suger. Saknar bl a mouseover-funktionen i listan av inlägg. Skämt åsido, så tycker jag att man får svar i de flesta frågorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 16 Juni , 2005 Jag tycker att det här är ett grymt bra sätt att skaffa sig mer kunskap om allt som har med båtar att göra. Första gången jag tittade in så ställde jag en fråga utan att egentligen förutsätta att någon skulle svara alls, till min förvåning fick jag ett mycket snabbt och korrekt svar i princip direkt. Tanken är väl att man skall kunna dela med sig av erfarenheter och ge tips, inte alltid klockrena lösningar? Vill man ha en klockren lösning går man väl till ett båtvarv och lämnar in sin båt. Är man intresserad av att lära sig saker och att meka själv istället för att köpa sig ur varje situation så har man ju en del kompisar här. Jag har inte det minsta problem med min båt eller motor för närvarande men är ute och kikar här på forumet varje dag och försöker bidra med det jag kan och har råkat ut för. Det finns ju ett par Kungar här som verkar fantastiskt kunniga och svarar och tipsar om det mesta. Keep up the good work! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norpan 0 Postad 16 Juni , 2005 Jag tycker maringuiden funkar bra som forum i båtfrågor, undrar man något kan man fråga, oftast hittar jag svar bland redan skrivna frågor. Jag kan förstå att man kan ha synpunkter på saker och ting här men det jag inte kan förstå är att man väljer att besöka detta forum om man tycker det är kass? Själv brukar jag undvika saker jag inte gillar och jag lovar det finns fler båtforum både i sverige och utomlands. Bättre lycka i annat forum /Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Klubban Postad 16 Juni , 2005 Du verkar ju helt pucko.Alla frågor utom en som du ställt har du fått klara svar på????Vad vill du ha, nån som kommer hem till dej och hjälper dej eller? Om du nu tycker att du inte får dom svar som du vill så får du väl gå nån skola som lär dej ALLT om båtar så du slipper fråga andra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonte_se 0 Postad 17 Juni , 2005 Jag instämmer inte, folk som använder detta forumet har hjälpt mig mycket, jag har t.om kunnat hjälpa till. Fattar inte att du orkar gnälla, tacka o ta emot i stället, det är ju gratis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 17 Juni , 2005 Ta bort den här tråden... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Micke H Postad 17 Juni , 2005 Nej jag instämmer inte. Jag har fått svar på dom frågor jag ställt, ibland direkt i forumet, ibland via epost.Som någon annan sa, forumet blir inte bättre än det användarna gör det till. Du hade tydligen fått svar på 14 av dina 16 inlägg, vilket är en svarsprocent på ca 87%, räcker inte det får du väl fråga på enduromx då! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
selco_nr1 0 Postad 18 Juni , 2005 för dom som inte fattar.. Jag skrev.. det är väldigt ofta som folk aldrig får svar på sina frågor inte att jag inte fick det. Men jag tycker att det har varit för lite på vissa.. Ingen på det här forumet verkar ju kunna nåt om pentor utombordare. Sök själv å se så många obesvarade inlägg det finns om dom. Och wille dom verkar va jävligt trög så är det väl jävligt självklart att jag menade att enduromx forum är välordnat å inge annat. Och ni verkar ju inte kunna så mycket om motorer så det är nog bättre att jag frågar där istället Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7-012 0 Postad 18 Juni , 2005 Så ingen här vet nåt om Penta utombordare. Tragiskt. Kanske du skulle vända dej till Pentas Utombordarforum? Annars kan du ju leta någon annan stans? Kanske på ett forum där man påstår att man vet nåt om Penta? Eller har du någon särskild orsakt att tro att man på detta forum är synska? Om någon här har kunskap om just dina små problem så kommer du säkert att få svar. Om inte så fär du väl leta vidare? Eller? Kom igen när du själv har bidragit med kunskap till frågebanken, eller dra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Inombordare_rules Postad 18 Juni , 2005 Jag tycker vi utser Selco_nr1 till plankets Penta-expert. Han har numera uppdraget att öka kompetensen här vad gäller dessa snurror. Så, nu var det fixat, fler som tycker att det saknas någon kompetens? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eklund 0 Postad 18 Juni , 2005 Jag förutsätter att om någon postar en fråga och inte får något svar så är det ingen som har kännedom om den personens specifika problem och kan därför inte få några svar. Men visst Selco, om nån frågar så vill ju den personen ha hjälp med nåt....men om kunskap inom det område som den personen efterfrågar inte finns.....tycker du då att det är bättre att slugga fram ett svar som kanske är helt uppåt väggarna än att istället låta bli helt att svara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ses1 0 Postad 18 Juni , 2005 Personligen svarar jag sällan med mindre än att jag kryssar i bevakning. Forum på Internet är överlag rätt tunna. Mest lite social kommunikation. Som fd cross&enduroåkare vill jag påstå att det skrivs åtskilligt med skit på enduromx. Varför? Tja, det är inte så många som sitter på adekvat info, så enkelt är det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser