Maetsi 1 Postad 26 Juli , 2019 Har köpt en Vator 14 och delat skrov från överdel och målat dessa. Ska nu montera tillbaks dessa och tidigare var ytorna vid toften i fronten och sittbrunnen baktill limmade mot varandra. Har en skvätt polyester kvar som jag hoppas på ska gå att använda som lim istället för att köpa mer dyr epoxi, verkar inte ha någon strukturell betydelse att det sitter berghårt där? Dumsnålt eller fungerar detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 57 Postad 27 Juli , 2019 vad menar du med limmat? är det plastat med epoxy eller limmat med elastisk fogmassa av ngt slag? om det är en elastisk fog bör det absolut vara det om det finns rörelser att ta upp i skrovet. om det är plastat med epoxy tycker jag du kan använda polyester fast kanske lite extra som förstärkning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 28 Juli , 2019 10 timmar sedan skrev Zaphir: om det är plastat med epoxy tycker jag du kan använda polyester fast kanske lite extra som förstärkning. Fast polyester fäster dåligt på epoxy, så det är inte att rekommendera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 57 Postad 29 Juli , 2019 23 timmar sedan skrev Peter_K: Fast polyester fäster dåligt på epoxy, så det är inte att rekommendera. trodde det var limmat/fogat med nån massa för rörelsens skull och inte epoxy. instämmer i så fall ..har det varit epoxy så funkar samma sak bäst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser