Vattenmannen 0 Postad 15 Juni , 2005 Hej, Vet inte i villket forum det här ska in, men ett försök. Är det nån här som har en uppfattning om hur lång tid det tar att ta sig från tex Sundbyholm eller Västerås i Mälaren till Riddarfjärden i Stockholm om jag marchar runt 25 knop? Var finns sjömackar? Nån som vet var jag kan vända mig. Jag vet inte hur många sjömil det är - då hade svaret varit enklare... Tacksam för svar /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 181 Postad 15 Juni , 2005 Eftersom du ändå måste ha ett sjökort för resan kan du ju köpa ett och mäta på det? Båtsportkort över Mälaren kostar inte många hundralappar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 15 Juni , 2005 Surfa in på t ex gulasidorna så ser du ju på kartan att det är ca 10 mil mellan Västerås och Stockholm. Det är ca 54 sjömil och då tar det drygt 2 timmar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Anders Postad 15 Juni , 2005 Sant, en sak i taget. Jag börjar med kortet så löser det sig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser