Mahnsson 0 Postad 21 Juli , 2019 (redigerade) Hallå jag har en MD2b men har ingen beteckning på backslaget. Måste nämligen fylla på olja i backslaget och vet inte vilken typ av olja jag ska ha. Funkar det med vilken transmissionsolja som helst? Troligen är det ett MS backslag. 1 spak för gas samt back. Ska man köra samma som motorn? Redigerad 21 Juli , 2019 av Mahnsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eken 5 Postad 21 Juli , 2019 Samma olja som i motorn mineral olja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mahnsson 0 Postad 21 Juli , 2019 Tackar då ska jag bara kolla om det är ett MS eller RB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 976 Postad 21 Juli , 2019 RB-backslag är det inte för då har du dubbla spakar och gemensam olja i motor och backslag dvs ingen separat oljepåfyllning eller oljesticka i backslaget. Vid kontroll av oljenivån i MS-backslag skall stickan inte gängas ner utan enbart doppas ner i hålet och sedan tas upp för kontroll. Samma som vid kontroll av oljenivån i motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mahnsson 0 Postad 21 Juli , 2019 1 timme sedan skrev Rascal: RB-backslag är det inte för då har du dubbla spakar och gemensam olja i motor och backslag dvs ingen separat oljepåfyllning eller oljesticka i backslaget. Vid kontroll av oljenivån i MS-backslag skall stickan inte gängas ner utan enbart doppas ner i hålet och sedan tas upp för kontroll. Samma som vid kontroll av oljenivån i motorn. Perfekt. Då har jag full koll. Ut på en provtur nu. 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fairweather 2 Postad 13 September , 2019 Hej! Var sitter stickan på backslaget? I serviceboken står det ”på styrbordsidan” men där finns bara en mutter (ganska stor). Ska den lossas? Tacksam för hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 976 Postad 13 September , 2019 38 minuter sedan skrev Fairweather: Hej! Var sitter stickan på backslaget? I serviceboken står det ”på styrbordsidan” men där finns bara en mutter (ganska stor). Ska den lossas? Tacksam för hjälp. Muttern är stickan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser