errol 0 Postad 14 Juni , 2005 Hej Jag skulle behöva byta bälgarna på mitt omc drev. Sitter på en Bayliner 2855 -89 Måste jag ta ner hela drevet för att göra detta eller finns det något enkelt sätt att komma åt dom. Om jag måste ner med drevet, är det något särskillt jag ska tänka på då eller är det bara att lossa på dom 6 bultarna och dra ut drevet? Om man inte byter dom vad kan hända? Har hört skräckexempel om att båten kan sjunka. Stämmer det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 14 Juni , 2005 Det drevet är det lättaste att ta bort. Ska inte vara några problem. Men du måste ta bort det för att få bort bäljen. Du ska göra precis som du säger. Om du har otur så kommer det in vatten i motorrummet om bälgen har stora hål. Plus att axel till drevet kan rosta sönder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2352 0 Postad 14 Juni , 2005 När du byter drivknutsbälgen kan det vara lämpligt att grada av urfräsningarna på knutarna där knutkorsen är monterade, jag har haft ett h-e att få knuten innanför kanten på bälgen innan detta var gjort. Bälgarna som jag monterade var från Sierra. Bara slipa lite lätt på dom vassa kantena så går det bra. Se till att allt är rent förstås, kan lätt läcka annars. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser