neubert 52 Postad 20 Juli , 2019 (redigerade) Hej! Har en stund haft lite bränsleläckage, runt några dl efter nån timmas gång och tog mig idag tid att leta lite. Hittade läckaget vid utloppet där jag ritat rött. Tror inte det är alla som läcker men skulle gissa på nr.2 från vänster. Har en vecka kvar på semestern. Vågar man fortsätta åka och vad är det som krävs för att får det tätt? Skruvarna satt hårt så antar att det är nån packning som inte håller tätt. Är det bara att skruva isär och byta packning eller är det nått speciellt jag bör tänka på?? Tack på förhand! Redigerad 20 Juli , 2019 av neubert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cetex 41 Postad 20 Juli , 2019 (redigerade) Är det bara jag, eller är det glansigt / blött precis under gängorna i överkant av den första från vänster? Kontrollera den muttern som håller det spridarröret om det nu är blött där, den bör gå att lossa på och dra fast igen utan att man behöver byta några packningar. Om det nu läcker så mycket som du säger och om det är efter dieselpumpen så borde motorn gå ganska oroligt. Redigerad 20 Juli , 2019 av cetex Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 20 Juli , 2019 41 minuter sedan skrev cetex: Är det bara jag, eller är det glansigt / blött precis under gängorna i överkant av den första från vänster? Kontrollera den muttern som håller det spridarröret om det nu är blött där, den bör gå att lossa på och dra fast igen utan att man behöver byta några packningar. Om det nu läcker så mycket som du säger och om det är efter dieselpumpen så borde motorn gå ganska oroligt. Har dubbelkollat din notering men det är torrt så det är nog bara en reflex av blixten. Motorn går klanderfritt vilket också borde antyda på att det bara är en av de 4 som läcker och de andra 3 täcker upp för den?!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser