Ljungen 4 Postad 19 Juli , 2019 Jag undrar om det går att använda en hydralstyrning avsedd för båt med utombordsmotor i en båt med inombordsmotor efter en viss omkonstruktion? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 19 Juli , 2019 (redigerade) 3 timmar sedan skrev Ljungen: Jag undrar om det går att använda en hydralstyrning avsedd för båt med utombordsmotor i en båt med inombordsmotor efter en viss omkonstruktion? Om grejorna går att skruva ihop på ett stabilt sätt så kommer det att fungera. Redigerad 19 Juli , 2019 av Eld- 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 19 Juli , 2019 Jag har en utbordarstyrning i min Maxim. Hjärtsocken sitter i ett hörn under kojen i akterruffen. För att slippa en kolvstång som kommer ut genom skottet monterade jag en styrning till utombordare. Jag gjorde fästen till ändarna på kolvstången som jag fäste i skotten, och kopplade armen på cylindern till styrarmen på hjärtstocken. Så det är alltså cylindern som rör sig, och kolvstången sitter fast. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungen 4 Postad 24 Juli , 2019 Tack för tipsen, det känns som att jag har svar på min fundering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser