Mr3399 0 Postad 18 Juli , 2019 Tjena En fråga om oljetryck för min 4 taktare Mercury. Tjuter konstant efter start. Jag har mätt upp trycket och det är lågt på tomgång men när jag ökar varvtalet är trycket normalt. Jag har bytt oljekontakten. Oljemängd OK Färg på oljan är som ny. Kör enligt tillverkaren 25w/40 QuickSilver olja. Två år sedan bytet och ca 20 gångtimmar sedan dess. Vad mer kan jag kolla innan den får åka till verkstaden? Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ahmed 8 Postad 18 Juli , 2019 Mät manuellt med separat oljetrycksmätare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr3399 0 Postad 18 Juli , 2019 Med separat mätare. Kommer precis från båten och med lite mer tid så ser jag att det läcker från drivaxeln. Har en ihop rostad drivaxel som jag tänkte spara till hösten men vi verkar ha dragit lite för mycket. Antagligen något mellanlager. Eller vad tror du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ahmed 8 Postad 19 Juli , 2019 2019-07-18 vid 21:08 skrev Mr3399: Med separat mätare. Kommer precis från båten och med lite mer tid så ser jag att det läcker från drivaxeln. Har en ihop rostad drivaxel som jag tänkte spara till hösten men vi verkar ha dragit lite för mycket. Antagligen något mellanlager. Eller vad tror du? Visst kan det vara så, men du borde ändå få tryck i systemet. Trotts läckage. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser