Gäst johan Postad 14 Juni , 2005 köpte en båt förra veckan med ett kök som går på sprit eller 230V. När säljaren visade hu den fungerade funkade den perfekt. Men efter gången till vår nya hemmahamn i ganska hård sjö fick jag sen inte igång det! Några tips från någon??? man ska vad jag kommer ihåg bara slå på stömbrytaren tíll den vid elcentralen, därefter trycker man på touch knappar eller -. har för mig att man skulle hålla inne ett tag så tändes röda lysdioder upp. har jag missat någon brytare någonstans? ska man ändra något speciellt om man kört på spritlåga tidigare?? mvh johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grynna 0 Postad 14 Juni , 2005 Utgår ifrån att lanströmmen är ikopplad. På min spis så finns det också en knapp lika som knappen, med en nyckel på. Den trycker jag på innan knappen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst johan Postad 14 Juni , 2005 ja, landström påkopplad och rätt polariserad... det är 5 knappar, 2-, 2 för de två plattorna och en avstängningsknapp i mitten. allt placerat som 5prickar på en tärning. kan mitten knappen även va en på knapp? den och knapparna är nedsjunkna efter hårt tryckande av tidigare ägare. kanske är en segstartad spis bara? Får kollar modellbeteckning i helgen och återkomma kanske... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searaysundancer 0 Postad 16 Juni , 2005 Jag har en helt annan modell men du kanske kan få en ide. På mitt kök finns det en knapp/spak som dras ut när man startar el delen. Denna reglerar en elbrytare som slår på strömmen, en lysdiod och blockerar samtidigt att det inte går att använda sprit delen. Det är möjligt att du har en sådan funktion på ditt kök. Denna spak sitte så att när an stänger locket så stängs köket av. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser