Dali 1 Postad 11 Juli , 2019 Hej, Totalt ny på båtar. Jag har en Mercury 90Hk. Då den idag plötsligt slutade starta så tog jag en titt under huven. Skruven jag pekar på med pilen i bilden sitter inte riktigt åt, känns lite som det är gängpaj när den är skruvar en bit, så kabelskorna sitter inte fast, antar att det inte ska vara så? Jag fick igång motorn efter en stunds mekande (läs slå av och på brytare, dra lite i kablarna, försöka att få ovan nämnda kablar ligga mot skruven så det blir kontakt) , så det verkar vara glapp för hela elmatningen, även el-tilten samt lanternorna slutar att fungera när inte motorn får ström. Tänkte börja med att byta huvudbrytaren då det verkar spöka av och till när man slår av och på den, men vad blir nästa steg att felsöka? Skulle tändningsbrytaren till nyckeln kunna spela in? Den behöver ju inte vara på när man kör tilten och därmed inte ställa till det här? Har dålig koll på hur allt är kopplat så har någon en bra skiss att hänvisa till är jag tacksam för det med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 11 Juli , 2019 Om det är gängpaj på muttern, byt ut den. Är det gängpaj på pinnbulten, lägg några brickor eller en ytterligare mutter utanför där gängorna är bättre... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dali 1 Postad 11 Juli , 2019 Får spänning till motorn. Men varken start eller tilt fungerar. Någon som har tips på vad det kan vara? Och någon som vet vart man hittar servicemanual? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser