AlexanderKurtsson 0 Postad 9 Juli , 2019 Hur gör man med trä inredning? Är ju plyfa men den gamla lacken eller om det är bets. Lasyr? är riktigt nedgånget och tråkigt. Vad behöver jag för att få detta ljust och fräscht med lång hållbarhet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 10 Juli , 2019 16 timmar sedan skrev AlexanderKurtsson: Hur gör man med trä inredning? Är ju plyfa men den gamla lacken eller om det är bets. Lasyr? är riktigt nedgånget och tråkigt. Vad behöver jag för att få detta ljust och fräscht med lång hållbarhet? Tja... du kan ju antingen slipa och lacka om den. Eller måla den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 56 Postad 11 Juli , 2019 jag målar vitt och behåller lister klarlackade..blir nog snyggt till slut och framför allt ljust och fräscht. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 11 Juli , 2019 4 timmar sedan skrev Zaphir: jag målar vitt och behåller lister klarlackade..blir nog snyggt till slut och framför allt ljust och fräscht. Ja det är nog mycket eklare än att slipa, betsa och lacka. Ett bra "fusk" är att limma fast skummad PVC, limmas med ett mattlim så det går att dra bort om man behöver byta. Fungerar perfekt i tak. Gör man ordentliga mallar och sparar dessa så kan man snabbt skära till nytt och byta på några timmar. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser