benggo 0 Postad 14 Juni , 2005 Hej! Jag har en Mio 168 handdator som jag tänkte komplettera med program och sjökort för navigering till sjös. Jag har ingen tidigare erfarenhet av datornavigering och behöver därför lite råd och tips om val av program och sjökortstyp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stangen 0 Postad 17 Juni , 2005 Jag har själv ingen erfarenhet av just Mio. Men med reservation för detta har jag testat lite olika navprogram i pc och handdator. - Fugawi ([LINK]www.soltek.se[/LINK]) är ett enklare program att komma igång med. Tyvärr ganska fattigt i funktioner i PPC -versionen. Till exempel laddas inte ny karta nar man åker över kartgränsen. Inte heller sjökortsspecialer laddas automatiskt... - Själv har jag fastnat för Oziexplorer ([LINK]www.oziexplorer.com/[/LINK]). Ngt högre tröskel kanske, men väldigt många fler funktioner och möjligheter. Om man köper programmet kan man dessutom ladda ner senaste utvecklingsversionen. Den jämför man hellre med annat program för PC i funktioner och möjligheter. Fugawi kostar omkring 1400 tror jag. OziE CE kostar ca 225 kr. PC vers ca 650 kr. Kolla själv och jämför funktioner Mvh /Niclas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fredrik Postad 17 Juni , 2005 Kan bara säga att det är en kanonprodukt. mycket låg strömförbrukning och bra pengar för att få en fullgod produkt. sen kan du ju själv välja program i efterhand. kör själv med fugawi och är nöjd. saknar ankarlarm i ppc verisionen men annars är det ok. lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fender 0 Postad 18 Juni , 2005 Håller med Fredrik.Funkar klockrent.Startar upp på någon minut och så behändig sen. Byt bara kort och ta med den upp på land så visar den vägen till systemet också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser