Austance 1 Postad 3 Juli , 2019 Hejsan, är på jakt efter ett äkta Bruce ankare helst 7.5 - 10kg. Någon som vet vart man kan få tag på ett sådant? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StyrmanKarlsson 175 Postad 3 Juli , 2019 På begagnatmarknaden, de tillverkas inte längre vad jag vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainKongo 80 Postad 3 Juli , 2019 21 minuter sedan skrev StyrmanKarlsson: På begagnatmarknaden, de tillverkas inte längre vad jag vet. Stämmer de tillverkas inte längre. Köpte mitt begagnat via Blocket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 3 Juli , 2019 Tillverkningen upphörde pga att försäljningen sjönk, andra ankare blev mer populära. Kopiorna är nästan alltid sämre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TSventon 4 Postad 3 Juli , 2019 (redigerade) Har ett Bruce original i boden, tror att det är 7,5 kg i Norrtäljetrakten. Jag har för mig att det sitter några meter kätting på också. Var och kollade, 75 kg var det och gula originalklistermärket sitter kvar. Redigerad 3 Juli , 2019 av TSventon Kokplettering Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 3 Juli , 2019 Finns även på Blocket. Det finns kanske fler men sprang på det när jag "drömtittade" på div tillbehör. https://www.blocket.se/vi/86095005.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skippeer 422 Postad 4 Juli , 2019 (redigerade) Det finns nya original som sägs vara bättre än Bruce, Lewmar Delta kan vara en kandidat. Tester som publiceras har ofta en sponsor vilket kan vara bra att tänka på. Dessutom när man läser testerna gäller det att kolla på vilken typ av botten och hur du använder ankaret (svajar fritt eller ligger med fören mot en holme => ligger fören konstant är behovet att ankaret gräver ned sig på nytt inte lika stort). Redigerad 4 Juli , 2019 av skippeer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 4 Juli , 2019 1 timme sedan skrev skippeer: Det finns nya original som sägs vara bättre än Bruce, Lewmar Delta kan vara en kandidat. Man bör kolla flera olika tester men man lär nog inte hitta någon test där Bruce är bättre än Delta. Annars brukar Rocna hamna bra, tyvärr lite dyrt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peabasfaltjonas 1 Postad 16 Juli , 2019 https://mobil.blocket.se/annons/stockholm/bruce_ankare/85248824 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser