Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
ymer

har panelen erfarenhet av searay 268

Rekommendera Poster

tänkte skaffa en med 7,4l 330hk motor 1989 årsm.Jag undrar lite om kvalite,soppa förbrukning och lite andra tipps o råd.:roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tung o rejäl båt. Drar ca 2,2 l/dm i marchfart o toppar ca 35knop (454ci). Taskig sitthöjd i dinetten under däck. Dinetten är dessutom ganska smal. Lite taskigt utnyttjad på akterdäck, svårt att sitta fyra o käka ute tex. Snygg båt med tidlös design. //H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt fantastisk båt. Bra ståhög inne i båten. Bra översikt när man kör. Många kojer... Soppan vet jag inte då jag inte har loggmätare över distans. Det är inte gratis med stor motor men det är ett underbart vrid... Maila mig med din emailadress om du vill ha lite bilder. Mvh Thure

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det vore roligt med fler SeaRay ägare i forumet! Som mycket nöjd ägare av en 268 så håller jag inte med om den skulle vara speciellt trång, man måste ju beakta att båten är 2,60! Vi har varit ute 6 st på flerdagars turer utan problem.Jag har bara haft båten i 1 år men har aldrig ångrat detta köp, riktigt nöjd! Postivt * Går mjukt och säkert i alla väder * Påkostad inredning * Bra utrymmen (åsikten delas tydligen inte) * Prisvärd! Negativt *Skarndäcket är mycket smalt vid targabågen (och saknar handtag) *Vid 5-6 vuxna ombord vill den gärna lägga sig på sidan över 30 knop, får parera ganska mycket med trimplanen. I övrigt gäller som vanligt att skicket och känd historik är viktigast! Lycka till! (Om du är intresserad av en 268 med 2 v6 så är min tillsalu, då större båt hägrar!)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara bekräfta ovan (dock har targan handtag och brett skarndäck på min modell). Har själv en 270 Sundancer 1990 som är efterfäljaren till 268. Kanonbra båt, bekväm för hela familjen. /Peppe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en Sea Ray 270 Sundancer -94 som jag köpte i våras. Mycket nöjd med båten, Går mycket bra i all sjö samt bra utrymmen. Sen att den är snygg gör ju inte saken sämre. Sea Ray verkar vara ett bra märke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har förmig att 270 nästan är 3 m bred och därmed har skarn däcket fått några välbehövliga cm! Kul att ni har samma erfarenhet som jag av SeaRay.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...