Mr3399 0 Postad 30 Juni , 2019 Hej En Mercury F75 från 2001 är det jag har. 8 år sedan senaste impellerbytet. Vi håller till på Västkusten. Drivaxeln har fastnat uppe i motorn. Jag har ett mellan rum på ca 3-4 mm. Jag kör rostlösande fryspray, varmluftspistol och kilar. Några tips??? Hade härmat lämnat bort detta men inga tider hos verkstäderna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubenjames 44 Postad 30 Juni , 2019 2 timmar sedan skrev Mr3399: Hej En Mercury F75 från 2001 är det jag har. 8 år sedan senaste impellerbytet. Vi håller till på Västkusten. Drivaxeln har fastnat uppe i motorn. Jag har ett mellan rum på ca 3-4 mm. Jag kör rostlösande fryspray, varmluftspistol och kilar. Några tips??? Hade härmat lämnat bort detta men inga tider hos verkstäderna. Tyvärr är detta ett vanligt fenomen på Mercury. Vända upp och ned på motorn och verkligen ösa fullt med rostlösning brukar vara det som gäller. Motorolja blandat med lika del lacknafta använde jag själv sist, små sprayburkar blir dyrt i onödan. Bromsvätska är en annan metod, försiktig dock mot lackade ytor. Låt stå och dra några dagar innan du gör nya försök, gärna med motorn ännu upp och ned. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr3399 0 Postad 30 Juni , 2019 Tack Behöver man tömma motorolja eller göra andra förberedelser innan man vänder den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubenjames 44 Postad 30 Juni , 2019 1 timme sedan skrev Mr3399: Tack Behöver man tömma motorolja eller göra andra förberedelser innan man vänder den? Oljan ur brukar räcka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser