Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
hajen5

Lägga en Yamaha 4Hp 4takt på sidan = trubbel

Rekommendera Poster

Har varit väldigt noga med att lägga den ner på rorkultens sida (= den sida man får lägga den på enligt instruktionsboken) men senast så hade det likväl läckt in flera centiliter motorolja i förbränningsutrymmet. Någon som råkat ut för liknande eller förstår varför det blir på det här viset? Har hört en del skräckhistoier om dessa motorer så man börjar ju undra. Det blir ju litet jobbigt om man måste skruva bort tändstiftet och tömma förbränningsutrymmet på olja varje gång man haft motorn liggande.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Har en likadan, men känner inte igen problemet??! Har transporterat den liggande ett antal gånger utan problem. Vilka skräckhistorier har du hört? Kanske bra att känna till!! mvh Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ju lagt den några gånger tidigare utan att fenomenet uppstått vilket gör att det hela verkar ännu konstigare. Skräckhistorierna jag hört går mer ut på överhettning pga snålt ställd avgasventil och därmed smälta (!) motordelar (som ju är av plast). Detta har jag dock klarat mig från själv än så länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...