Saddlemaker81 0 Postad 27 Juni , 2019 Hej igen då. Någon som vet hur många Nm som gäller när jag drar åt svänghjulet? Det står 16 kgm på svänghjulet, fick det översatt till lite drygt 1540 Nm, det låter VÄLDIGT mycket. Motor: Yamaha 55 Hk utombordare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 27 Juni , 2019 Nä 16 kpm är 157 Nm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 27 Juni , 2019 kpm = kilopondmeter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 27 Juni , 2019 8 timmar sedan skrev Saddlemaker81: Hej igen då. Någon som vet hur många Nm som gäller när jag drar åt svänghjulet? Det står 16 kgm på svänghjulet, fick det översatt till lite drygt 1540 Nm, det låter VÄLDIGT mycket. Motor: Yamaha 55 Hk utombordare. Det var ingen bra översättning du hittade.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saddlemaker81 0 Postad 1 Juli , 2019 Var tvungen att kolla igen, stämde bättre med rätt mått, 150Nm låter bättre än 1500Nm nu ska jag testa att dra åt på riktigt! Hur låser ni fast svänghjulet/axeln så det inte snurrar med när ni drar moment? Tack för hjälpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 1 Juli , 2019 Jag brukar ta ett bräckjärn och hålla emot en kugg i startkransen. Bräckjärnet lägger jag mot lyftöglan eller dyl(nåt som håller). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser