Jamaha 3 Postad 24 Juni , 2019 Hejsan! Jag har precis sjösatt och märker att min Yamaha F100 bara går på 3 cylindrar. Det verkar som den går på på alla 4 precis vid kallstart men sedan lägger en eller 2 cylindrar av och de flödar rejält med soppa runt motorn. Vid nästan fullgas går den dock på alla 4. Ska ha med mig tändstiftsnyckel i morgon och kolla gnista och så. Kan det vara gammal soppa med kondens i? Vatten i flottörhuset? Tändspole? men då borde väl 2 burkar påverkas? Är i och för sig osäker på om det är 1 el 2 burkar som lägger av. Tackar på förhand / Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 25 Juni , 2019 (redigerade) Flödar? Var kommer den bensinen ifrån? Det är väl insprutning? Om inget läcker så ta ett kompressionsprov. Redigerad 25 Juni , 2019 av Baxlaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jamaha 3 Postad 25 Juni , 2019 Tack för svar! Jag glömde skriva att det är en förgasarmotor. Då den ligger i sjön hade jag svårt att se vart soppan kom från. Såg bara allt som låg på vattenytan. Vid närmare eftertanke så undrar jag om det kan vara någon flotör som hängts sig. Har fjolårssoppa, dock full tank. Låter det sannorlikt att någon flottör som låst sig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 25 Juni , 2019 Inte ovanligt. Knacka på flottörvusen med en skruvmejsel och prova igen. Om soppa och vatten står ett tag kan oxid hänga nålventiler Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jamaha 3 Postad 25 Juni , 2019 56 minuter sedan skrev ziggemannen: Inte ovanligt. Knacka på flottörvusen med en skruvmejsel och prova igen. Om soppa och vatten står ett tag kan oxid hänga nålventiler Tack@Ziggemannen! Ska testa i morgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser