micke747 0 Postad 13 Juni , 2005 Hej. Jag behöver en oljeplugg till en OMC motor 3,0 -89 Är det ngn som vet var man kan hitta det, det sitter ett konstigt rör som är för att kunna suga ut olja,röret är av, finns det vanliga pluggar utan olje röret?? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 13 Juni , 2005 Prova och ring till Lindals motorservice. dom e grymma på omc och har mycke reserv delar. både begangnat och nytt 031-140520 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke747 0 Postad 14 Juni , 2005 Är det ngn som vet vad det skulle kosta att lämna iväg motorn för renovering? Är det ngn idé? Jag måste nog ändå ha hjälp med oljeläckaget! :-( Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 14 Juni , 2005 Vart läcker det olja från? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke747 0 Postad 14 Juni , 2005 det verkar läcka under ifrån, ett olje uppsugnings rör gick av, jag satt igen det men det fortsätter läcka olja! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2352 0 Postad 14 Juni , 2005 Pluggen du behöver kan du säkert från fram hos någon som säljer Amerikanska bildelar, bor du i Göteborgstrakten är Yankeeparts ett bra alternativ. Minns jag inte helt fel är röret fastlött i en fyrkantig mässingklump och har det gått av får man löda fast det igen. Vill det sig illa kan det vara tråget som läcker, inte svårt att laga men du måste troligtvis lyfta motorn en bit för att få loss det. Jag gjorde en träställning och hängde ett litet spaklyftblock i som jag lyfte motorn med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke747 0 Postad 14 Juni , 2005 det känns som en fyrkant under motorn, går det inte att byta hela den??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2352 0 Postad 14 Juni , 2005 Jo det går, det sitter en skruv genom som du får lossa. Jag gick ut och tittade på mitt rör och det ser faktiskt ut som om det sitter med en mutter, det kanske går att sätta ihop igen om man ser vad man gör. Lättast är nog att plocka loss greerna i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke747 0 Postad 14 Juni , 2005 supertack, då skruvar jag bord den och skaffar en ny!! Så får vi se om det fortfarande läcker, vad tror du om det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2352 0 Postad 14 Juni , 2005 Om det började läcka när röret gick av så är det säkert lösningen på problemet. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser