Cole 0 Postad 13 Juni , 2005 Hej! jag har en gammal Mercury 25 Hk-82. Till saken hör att jag är totalt okunnig på motorer. Häromdagen när jag var ute så började den att stanna till och från. Till slut gick den bara på tomgång, så fort jag la i växel och gav gas så dog den.När jag gasade direkt på motorn så lät det bara mhööp för att sen dö med ett poff. Min teori är att den får för lite bensin men jag vet ej vad det kan bero på.Det kommer bensin till bränslefiltret i alla fall.Och den startar på 1:a rycket men så fort man ger lite gas i friläge så dör den.En kompis sa att den sotat igen Pga att jag oftast kör mycket sakta och trollar. Någon som har några ideer? Mvh Cole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
meijer 0 Postad 13 Juni , 2005 Jag är inte heller så kunnig på motorer, men så uppför sig min motor när jag har haft av locket på luftburken och startat den. Jag har en Johnson 60 -85 Jag har ingen aning men kolla att luftburken är ihop skruvad ordentligt. /Mange Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
asok 0 Postad 13 Juni , 2005 har du kollat gnista på alla cylindrar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chenan 0 Postad 13 Juni , 2005 Låter som att det antingen är något fel på bränsle eller lufttillförseln. Kolla luftfiltret rengör detta om det är smutsigt, Kolla även förgasarmunstyckena så att inte dessa är fulla med smut och skit. Det skulle kanske heller inte skada att skruva loss tändstiften också och ta en titt på dem. Är de sotiga ---> prova att borsta med stålborste eller skruva dit nya, Mvh//Christoffer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cole 0 Postad 13 Juni , 2005 Tack för era svar, jag glömde nömna att jag kollat stiften och de är fina. Ska kolla knasarn igen. //Cole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser