Byggnads 2 Postad 19 Juni , 2019 Min Simrad har i år slutat att visa sjökorten tydligt Jag har både Navionic samt C-Map i maskinen men båda korten visar inga detaljer Vid inställningen 50nm kan man se landområden vid 20nmsuddigt vid 5nm oläsligt och vis 1nm bara grönt och blått. Jag köpte plottern under 2018 och jag har mailat Simrad support för 2 veckor sedan men fortfarande inte fått något besked om vad som är fel. Ekolodet fungerar som det skall. Jag har även gått in på plotterns meny och sökt på uppdateringar men jag fick svar att där inte fanns några uppdateringar. Jag försöka lägga med några bilder från plottern på sjökortsbilden. Tyvärr går vist inte detta att lägga in någon bild Carpe Diem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 19 Juni , 2019 Låter mer som du har ändrat i någon meny. Visst kan man ställa in hur detaljerat man vill att den ska visa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 109 Postad 19 Juni , 2019 Jag köpte också en Simrad, som sedan har varit lite "ur slag" Funktionen automatisk rutt har slutat att visas. Maskinen måste tydligen uppgraderas för en ansenlig summa för att jag fortsättningsvis ska kunna använda funktionen. Det var ju ett av försäljningsargumenten som jag föll för, men tji fick jag. Det är dåligt av Simrad. Det är ju som den bil du köper förlorar sexans växel efter ett år. Vill du ha tillbaka den får du betala.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 19 Juni , 2019 1 timme sedan skrev vega1959: Det är dåligt av Simrad. Nej, Simrad är oskyldig, det hänger på Navionics. Om jag fattat rätt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 109 Postad 19 Juni , 2019 (redigerade) Ok, då ska jag ta kontakt med Navionics, men jag tror inte de ger mig rätt. Redigerad 19 Juni , 2019 av vega1959 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 109 Postad 19 Juni , 2019 4 timmar sedan skrev vega1959: Jag köpte också en Simrad, som sedan har varit lite "ur slag" Funktionen automatisk rutt har slutat att visas. Maskinen måste tydligen uppgraderas för en ansenlig summa för att jag fortsättningsvis ska kunna använda funktionen. Det var ju ett av försäljningsargumenten som jag föll för, men tji fick jag. Det är dåligt av Simrad. Det är ju som den bil du köper förlorar sexans växel efter ett år. Vill du ha tillbaka den får du betala.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 19 Juni , 2019 43 minuter sedan skrev vega1959: Ok, då ska jag ta kontakt med Navionics, men jag tror inte de ger mig rätt. På iPaden är det så att betalar man inte årligen så försvinner autoroutingen. Inga stora pengar och egentligen ganska ok. Fungerar bra i övrigt men jag använder mest iSailor och man kan ju inte betala alla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Byggnads 2 Postad 20 Juni , 2019 Men hur kan det vara Navionic som kan åtgärda detta för mig för jag har även ett C-map sjökort i plottern, om det bara skulle vara Navionic skulle väll det andra sjökortet fungera alltså C-Maps. Carpe Diem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 20 Juni , 2019 (redigerade) Hur ser det ut om du bara kör med ett kort i? Om det är samma problem får du börja kolla inställningarna på plottern. Redigerad 20 Juni , 2019 av Kane Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Byggnads 2 Postad 20 Juni , 2019 Det har jag inte kollat, skall göra det under helgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 109 Postad 25 Juni , 2019 Nu har jag pratat med Navionics, det är bara att betala ny avgift ca. 1500kr!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 25 Juni , 2019 2 timmar sedan skrev vega1959: Nu har jag pratat med Navionics, det är bara att betala ny avgift ca. 1500kr!!! Härligt! Pengar löser alltid alla problem Jag gör så här: Skiter i att uppdatera plotterkorten men köper uppdaterinagr på paddan, mycket billigare. Man får kolla på paddan ibland ifall det dykt upp något nytt grund som inte finns i plottern. Det har inte hänt ännu men det skulle finnas en prick enl plottern men som tydligen blivit indragen och följaktligen inte fanns i paddan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser