frazze1971 0 Postad 18 Juni , 2019 hej på er där ut har en läkande värmeväxlar och skulle behöva reservdelar till den problemet är att jag inte har en aning om vad det är för sort står ingenting på den nån som kanske har en lika dan eller vet vad den heter skickar en bild på den och hoppas någon mer har en sådan och kan säga vad den heter tack på förhand mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frazze1971 0 Postad 18 Juni , 2019 kan lägga till att den sitter i en trophy 2159a med omc cobra 3.0L från 1989 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joelfrodin 86 Postad 18 Juni , 2019 Läcker den internt eller externt? Jag har framgångsrikt lagat värmeväxlare med kemmetall, som quickfix, att det sedan suttit i 5 år är en annan sak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frazze1971 0 Postad 18 Juni , 2019 hej joel den läker längs ner vid packningen verkar som om det inte sluter helt tätt där har bytt packningen men läker ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 18 Juni , 2019 https://www.martec.se/farskvattenkylningar/reservdelar/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strmbrg 8 Postad 18 Juni , 2019 (redigerade) Hej! Är det ett mässingslock med en heltäckande gummipackning innanför? Redigerad 18 Juni , 2019 av Strmbrg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frazze1971 0 Postad 18 Juni , 2019 nej är ett aluminium lock med heltäckande packning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strmbrg 8 Postad 18 Juni , 2019 De där locken är mycket svagt kupade. Såpass svagt att man väldigt lätt deformerar formen när man drar åt. Det är nästan fråga om engångslock... Jag la därför packningsmassa både som en cirkulär sträng runt locket och längs anläggningsytorna på värmeväxlaren. Däremellan gummipackningen och ett försiktigt åtdrag. Något dygn senare drog jag åt skruven ordentligt och fick det läckage-fritt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser