B20 0 Postad 16 Juni , 2019 Har en b20 som jag tycker är svår att växla. Backväxeln är ju viktig då det är enda sättet att få stopp på båten. Är den modellen känd för att vara tungväxlad eller går det att byta växelreglage eller ställa in den befintliga så det blir enklare. inte lika långt mellan växlarna? Tycker även styrningen är tung? Finns det ngt att göra åt det också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 16 Juni , 2019 Du får nog tala om vad du har för framdrivning drev eller backslag , och vilken betäckning framdrivningen har, tex 270 drev. Motorn, B20, har inget med växlingen att göra 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kronvik 167 Postad 16 Juni , 2019 Vad växlar du? Är det ett drev, eller ett backslag? I vilket fall som helst skall du kolla växelvajern. Börja till exempel med att koppla loss vajern vid drevet eller backslaget, och föra växelreglaget "tomt". Går det tungt då, så är vajern dålig. Samma med styrningen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
B20 0 Postad 16 Juni , 2019 Jag vet inte faktiskt. Men tror det är ett backslag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
B20 0 Postad 16 Juni , 2019 Det går att växla mellan fram och bakåtdrift Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kronvik 167 Postad 16 Juni , 2019 (redigerade) Ett backslag sitter bakom motorn, liknar en växellåda, och så går propelleraxeln bakåt, och ut genom båtens köl. Har du drev, så sitter motorn monterad på akterspegeln, och på utsidan har nu nåt som liknar nedre halvan av en aktersnurra. I vilket fall som helst, följer du växelvajern, lossar på fästet, så den går tomt, och provar om växelspaken går lätt. Då märker du om felet är i vajern eller nån annanstans Redigerad 16 Juni , 2019 av Kronvik 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser