Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
westcoast

Lämpliga reservdelar + verktyg ombord till AQ 170 ? ?

Rekommendera Poster

Jag är en nybliven ägare till en Draco 2000 med en AQ170 (B30). Inombordare är ett nytt område för mig; dessutom är motorn 25 år, så jag vill ta det säkra före det osäkra och inte bli stående ute på sjön med en motor som inte går... Vad bör man ha med sig i reserv ombord i form av delar och verktyg? Har impeller packningar generatorrem stift slangklämmor elgrejor. Vad bör man mer ha i reservdelsväg ? Sneglade på att köpa en oanvänd marin fördelare till AQ170 - är det overkill ? Kanske räcker med rotor lock... Är det några speciella verktyg man skall tänka på att ta med sig? Tacksam om nån kunnig AQ170-räv kunde ge tips!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej samma grejor som till bil men en extra impeler skadar ju inte :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej 1/2tums ringnyckel,,skruvmejsel,,kanske en polygrip att hålla fast kompisarna med,,det är himla bra motor detta,, Hoogan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Själv kan jag inte vara utan slangskruvmejseln, fast nyckelsats, hylsnyckelsats div. mejslar avbitare, polygrip. Men även, buntband, sikaflex, lite rostfri skruv och brickor. Lite lösa kablar och en förpackning med div. kabelskor/öglor isoleringstejp och några säkringar. Köp gärna några träpluggar som säkerhet om du går på grund också. Annars verkar du tagit med det viktigaste i reservdelar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack allihop för goda råd. Jo - 1/2 nycklar har jag med 2 st nu - det var en liten överraskning för mig att det inte var mm. Slangskruvmejsel skall jag skaffa det var ett bra tips. Tack än en gång för hjälpen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...