Gäst Mats P Postad 12 Juni , 2005 Jag har en mercury 4hk(samma som tohatsu och mariner) har hört att 4 och 5 hk ska vara samma motor men att 4hk har en strypning vilket lätt ska kunna plockas bort. Är det någon som kan berätta hur man gör? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Daniel Postad 23 Juli , 2005 Detta låter intressant, letade precis efter detta då jag funderar på att köpa en Mercury 4. Är det lätt att fixa detta eller sitter an med massa problem efter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chievo85 0 Postad 5 September , 2005 jag har en mariner 4 hk o undrar oxå om man kan fix upp den till en 5 hk! ) nån som vet hur man gör? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raxz 0 Postad 5 September , 2005 ... och jag har en johnsson 4hk som jag vill trimma till 5hk.. någon som vet hur man gör? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamaha_125 0 Postad 5 September , 2005 jag har hört att 5 hk är samma som 40 hk är det sant och hur fixar man det till en 40 hk isåfall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tuneup 0 Postad 5 September , 2005 För att konvertera Tohatsu 25 hk till 30 hk så byter man bara insugspackningen, eller så skär man upp den befintliga. Tid? ca 1 timme. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst plotter Postad 5 September , 2005 Varför trimmar man en 4 hk motor? Det verkar vara väldigt ogjort arbete... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tjocka_Trisse 0 Postad 7 September , 2005 Hej Som jag tidigare föreslagit är nog den enklaste metoden att byta ut 4:an på motorkåpan till en 5:a. TjT Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smygarn 0 Postad 7 September , 2005 Prova att köpa en större motor istället Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johnny Postad 7 September , 2005 Kolla cyllinder volymen Är den samma på 4 o 5 hk går det att trimma Skaffa om en sprängskiss på förgasare o dess packningar till både 4 o 5an. Jamför dessa. Du kanske måste byta hela förgasarn, men troligt att bara byta insugspackning räcker. Eller förstora hålet i den. Sista möjlighet är at 4hk an har strypt gaspådrag. (Ej troligt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser