M_i_c_k_e 1 Postad 6 Juni , 2019 Hej på Er. Har en ryds 23 dc med en 4.3 mpi och reagerar på förbrukningen i år. Har kört ca 25 distans och hittills tankat 70 liter..... När jag startar kommer det tom lite bensin på vattenytan. (Ibland). Den kan vid gaspådrag ”hacka” men går jättebra annars. Epoxibehandlad botten för i år så den e slät o fin. Någon? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_i_c_k_e 1 Postad 17 Juni , 2019 Uppdatering. Bytte tändstift i helgen, alla var kladdiga. Verkar som den går fett. Vad gör jag nu? Någon??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
animap 42 Postad 17 Juni , 2019 Hej Micke, det låter mycket, skulle ju betyda att den dricker 2.8 liter/sjömil. Som jämförelse: jag har en Bella 651 med Mercuiser 4.3 MPI. Jag har skaffat en sk. Vesselview Mobile som gör att man kan se momentanförbrukning hela tiden. Som bäst, ensam i båten och spegelblank fjärd så ligger jag på ca 1.25 liter/sjömil vid 24 knop. Med lite sämre förhållanden och 4 pers i båten går det upp mot 1.5 liter/sjömil. Här är för övrigt en liten film där jag installerar: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_i_c_k_e 1 Postad 31 Juli , 2019 Nu är båten åtgärdad, bränsletrycksregulatorn var kass. Nu drar den ca 1,3 l distansen. Marinan fick lyfta ur motorn för att kunna åtgärda felet..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser