cainer 5 Postad 14 Juni , 2019 (redigerade) Vi verkar ha väldigt lika problem du och jag. Jag har skrivit om mina bekymmer i denna tråd: Efter väldigt mycket om och men har jag äntligen lyckats få den att kyla igen. Jag hade ju tappat den på glykol i och med att jag rengjorde värmeväxlare och oljekylaren under vintern. När jag så fyllde på glykol igen så luftade jag den enligt konstens alla regler, fyllde på genom både termostathus och expansionshus, tills nivån var som den brukar vara i både exp.kärlet och termostathuset. Ändå gick den varm. Till slut visade det sig att exp.kärlet var placerat för långt ner. Trots att det suttit på samma ställe i flera år och fungerat som det ska, så var jag nu tvungen att lossa exp.kärlet från skottet och lyfta upp det 30-40 cm ovanför motorn. Därefter kunde jag fylla på 5-6 L mer glykol. Efter att detta var gjort kunde jag sedan sätta tillbaka exp.kärlet på den vanliga platsen igen, och den kyler helt plötsligt igen! Alla nivåer såg alltså helt ok ut och jag har fan inte gjort något annat än att lufta på diverse ställen nu i tre veckor, men likt förbannat verkar det ha varit en luftficka som försvann genom att lyfta exp.kärlet högre. Vet inte alls vad du har för system, men har du ett separat exp.kärl så kan det ju vara värt ett försök? Redigerad 14 Juni , 2019 av cainer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser