Big_Mike 5 Postad 3 Juni , 2020 Fick du någon ordning på ekipaget? Intresserad då jag köpte en begagnad motor förra året till min lilla Buster Booster och på den motorn satt det hydrofoil, vilka jag tror ställer till det mer än jag hoppats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 3 Juni , 2020 2 timmar sedan skrev Big_Mike: Fick du någon ordning på ekipaget? Intresserad då jag köpte en begagnad motor förra året till min lilla Buster Booster och på den motorn satt det hydrofoil, vilka jag tror ställer till det mer än jag hoppats. Återupplivning av gammal tråd. Jag läser idag tråden, och ser nu att trådskaparen bara hade en tiohästare på sin båt, det är tveksamt om den motorstyrkan räcker. Det måste ju vara så pass mycket kraft i motorn att den liksom nästan får båten att plana, eller att den redan planar med gör det ostabilt för att sådana fenor skall funka. Jag hade på den tiden en 220kg tung båt med motor, och den motorn var kanske litet trött, men båten planade bra med en person ombord, även med två personer, men den gick inte 100% bra i planingsfart ändå, efter det att "Dolphin" monterades gick den snabbar upp i planing och höll båten i en stabil planing även om man körde igenom en 50 cm hög våg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miniraser 10 Postad 3 Juni , 2020 (redigerade) Jag fick lite bättre ordning efter ett tag. Men det märktes bara med 2 - 2/12 personer i båten. Varken fler eller färre. Nu har jag gjort en del jobb eftersom hela motorn och halva båten hamnade under vatten 😪 Ska sjösätta vilken dag som helst. Ska bara bygga färdigt den nya sleepern först. Redigerad 3 Juni , 2020 av miniraser 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Big_Mike 5 Postad 5 Juni , 2020 2020-06-03 vid 17:18 skrev miniraser: Jag fick lite bättre ordning efter ett tag. Men det märktes bara med 2 - 2/12 personer i båten. Varken fler eller färre. Nu har jag gjort en del jobb eftersom hela motorn och halva båten hamnade under vatten 😪 Ska sjösätta vilken dag som helst. Ska bara bygga färdigt den nya sleepern först. Fy f*n, det lät inget roligt. Hoppas du får njuta lite av den i sommar iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser