Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
TazTobbe

Propulse sönder...?

Rekommendera Poster

Har införskaffat mig en ny propelller och blev rekomenderad propulse.. satte på den idag och ställde in stigningen och skulle testa.. kör sakta ett tag och ska sedan dra på lite då motorn varrvar till mycket onormalt och jag stänger av den ... lyfter upp motorn och då saknas det ett blad ???? har kört 200m och hela skiten har pajat... hela proppelern har sprukit i navet och tottalt gett upp... man blir ju besviken alltså.. nu får det nog bli en riktig propp... ska lämmna till baka den imorgon...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Var det en så kallad orginal eller kopia du fick. Ifall jag inte förstått det helt fel finns det idag en massa skit på marknaden. Om det också gäller Propulse vet jag ej. Det skall bli intressant att få läsa om din avslutning i ärendet. /mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har för mig jag läste här om nån som hade samma problem med PP. Slutsatsen var, om jag minns rätt, att de hade haft en del produktionsproblem som resulterat i ett antal felaktiga proppar. Mao tror jag det var materialfel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var på insköpstället (classohlsson) och lämnade tillbaka den .. sa vad som hadde hänt och dom bara tittade på den och gav mig pengarna tillbaka inga problem alls.. så det var ju bara allafall.. få se om man provar en ny.. får tänka på det några dagar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en ProPulse i år och hade inga problem. Är mycket nöjd, problemen med kavitation är helt borta. Tappade kanske ca 1 knop i toppfart men fick super grepp. Du måste ha haft otur, men det är 3års garanti så prova igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft PP i flera år på en av mina båtar. Har inte haft några problem. Inte heller när jag har bytat blad (har massa lömska stenar på väg in till bryggan) Funderar på att byta till PP på min andra båt med..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...