Daniel71 6 Postad 29 Maj , 2019 Har en NMEA gateway penta orginal som jag försöker koppla ihop med min Raymarine plotter via ett Seatalk 2 nätverk. Har kablar för allting men det funkar inte ändå. På Gatewayen finns två dioder, den ena blinkar rött två ggr kort. Misstänker att detta är en felkod med hittar ingenstans vad det betyder. Någon som vet?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel71 6 Postad 30 Maj , 2019 Hittade info om detta, sid 32 i pdf:en. Massa mer bra info i detta dokumentet med. MID.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skippeer 429 Postad 3 Juni , 2019 (redigerade) Gissar du har match på Flashes two strobes and than off repeatedly The unit is receiving MULTILINK data but has no NMEA connection (doesn’t recieve velocity). Tack för delning av VP Workmanshop El manualen, har en D2-55 A som jag tror har ett enklare elsystem utan MIDI box vilket gör den mindre känslig för elstrul men å andra sidan kan jag inte integrera med NMEA. Redigerad 3 Juni , 2019 av skippeer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel71 6 Postad 14 Juni , 2019 Stämmer! Visade sig vara lite glapp i en anslutning:-) Ibland har man tur/koll på grejorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser