HenrikGbg 9 Postad 8 Augusti , 2019 Sjösidan? det är avgasröret. kylvattnet följer med avgaserna ut samtidigt som det kyler avgassystemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 8 Augusti , 2019 Jag menar inloppet ifrån sjön, det kallar jag sjösidan det andra är avgassidan. Där kommer inte sjövattnet in utan avgaser går ut med det varma kylvattnet som tidigare kom in via sjösidan. Och det är där du kan få in vattnet i cylindern om motorn sitter för lågt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 17 Augusti , 2019 Eller vad tror vi om insugspackningen? Skall väl inte se ut så här, eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 17 Augusti , 2019 Den där gick nog sönder när du tog bort insuget, annars så hade du haft vatten i oljan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 17 Augusti , 2019 5 minuter sedan skrev Gelis: Den där gick nog sönder när du tog bort insuget, annars så hade du haft vatten i oljan. Kan det vara så alltså? För jag märker inget vatten i oljan nämligen, men mycket mjölkig blandning i både ventilkåpa samt en hel del när jag lyfte av insuget. Hade hoppats det var så ”enkelt” att det varit denna packning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser