rool 3 Postad 21 Maj , 2019 Förra året bytte jag limpa och knä på styrbord sida av ena motorn efter att en cylinder fyllts med vatten efter att knät rostat sönder. Nu har jag fått vatten i en cylinder igen på samma sida.....:/ Det är en Mercruiser 4.3 MPI, vad kan ha hänt? En packning som hamnat ”fel” eller rent av topplockspackningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 21 Maj , 2019 Jag fick vatten i en cylinder på min 5.0, Det rann in i cylindern vid upptagningen. Det ska finnas "plattor" som ska förhindra detta men uppenbarligen fungerar det inte alltid. Hur märker du att du har fått vatten i någon cylinder? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 21 Maj , 2019 Ena motorn orkade inte runt och jag misstänkte vatten i cylindern/cylindrarna, och det visade sig när jag plockade ur stiften. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 21 Maj , 2019 29 minuter sedan skrev Baxlaget: Jag fick vatten i en cylinder på min 5.0, Det rann in i cylindern vid upptagningen. Det ska finnas "plattor" som ska förhindra detta men uppenbarligen fungerar det inte alltid. Hur märker du att du har fått vatten i någon cylinder? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser