iceman356 1 Postad 9 Juni , 2005 Hej. Jag har en nyköpt Marieholm Concorde som det sitter en B20 i. Den går jättefint och bra i ca 2 timmar normal körning men sen börjar den rycka och gå lite ojämt och om man drar ner den på tomgång så stannar den. Sen får man vänta i ca 15-20 minuter tills den staratar igen. Precis som den måste kylas ner eller något. Det sitter i alla fall sötvattenskylning på den. Mycket tacksma för tips och råd. Mvh //Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 9 Juni , 2005 Hej, det finns nog mycket det kan bero på,,men ett tips kan vara så att det blir för varmt i motorrummet,o då kan det bildas gasblåsor i bränsletillförseln,det är nåt som dessa motorer är lite känsliga för,,prova att köra nästan dessa 2 timmar o öppna sedan motorluckan,o se om det hjälper,,,nåja ett tips i alla fall. ,,Hoogan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 10 Juni , 2005 Min spontana gissning är tändspolen. Precis så brukar en motor bete sig när den är dålig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jesper Postad 9 Augusti , 2005 Jag har en lika dan båt och har haft ett liknande problem. För mig var det en packning mellan kyllimpan o utblåset. Är konstigt byggt på dom dära men om du vill veta mer så kan du fråga. //JCC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Storis 0 Postad 12 Augusti , 2005 Ovanstående är ett hett tips hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser