Svenke 1 Postad 15 Maj , 2019 Hur kopplar man in en enkel antenn, och vilken, för att få GPS postion i VHF:n? Har en gamal Garmin 128 Gps inkopplad nu men vill ta bort den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 15 Maj , 2019 3 minuter sedan skrev Svenke: Hur kopplar man in en enkel antenn, och vilken, för att få GPS postion i VHF:n? Har en gamal Garmin 128 Gps inkopplad nu men vill ta bort den. Nu undrar jag: Om du tar bort en enhet som kan ge GPS-position, på vilket sätt kan du då erhålla den informationen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 15 Maj , 2019 En kabel från befintlig plotter? Svårt med lösa GPSer idag, jo de finns men ganska dyra. Det finns GPS-puckar med PS2 kontakt som går att använda men inte helt lätt att hitta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svenke 1 Postad 16 Maj , 2019 Jo har en aktiv GPS puck med USB kontakt, och ps2 skarv på den, men pucken måste ha ström sen vet jag vad jag ska koppla på vhf: n kablage, men hur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 16 Maj , 2019 Jag har en puck med PS2 kontakt till min VHF. Det finns beskrivningar vilka kontakter i PS2 kontakten som ger RS232 ut. Jag köpte en förlängningssladd till en PS2 mus och använde den. Ström hittade jag i min VHF men annars får man ta en USB-adapter. Ska se om jag kan ha något schema kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svenke 1 Postad 16 Maj , 2019 Kanon, Tackar tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 16 Maj , 2019 Kolla detta, du bör kunna se vad som är signal resp spänning i PS2 kontakten BR355 GPS.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svenke 1 Postad 16 Maj , 2019 Tackar tackar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser