Ronnienr10 107 Postad 14 Maj , 2019 Går det att använda gasolpanna från husvagn med tillhörande 220V system någon som provat? Ronnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 14 Maj , 2019 Oftast inte. Vad är det för panna? Många är gjorda för att ta in sin förbränningsluft i golvet. Kan vara svårt i en båt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 107 Postad 14 Maj , 2019 Jag köpte en gammal husvagn och konstaterade att 220v systemet för värme skulle vara perfekt i båten. när man ligger i gästhamn, där ingår ström som jag inte utnyttjar, Kan jag ha 220 istället för Wallas skulle det vara perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Greip 51 Postad 16 Maj , 2019 Elpatron i ett vattenburet system måste ju rimligtvis funka lika bra i en båt som en husvagn. En gasolpanna bör ju funka också med undantag för avgasgenomföring och luftintag för förbränningsluften som blir lite annorlunda. I Southerlyn hade jag en Gasthermpanna och den är vad jag förstår vanlig i husvagnar också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 16 Maj , 2019 Gastherm är godkänd för installation i båt eftersom den har ett slutet förbränningssystem. Även Truma har godkända. Men den vanligaste pannan, Alde är inte godkänd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser