Gäst John Postad 9 Juni , 2005 Undrar om det är samma bränsle pump på AQ130 som i en vanlig B20 eller är den marin konventerad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
antee 0 Postad 9 Juni , 2005 Det är en annan pump på marin motorer med högre kapasetet och hand pump //Ante Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reino 0 Postad 9 Juni , 2005 Jag har en B20 med en vanlig bensinmotor och det funkar perfekt. Vissa saker tror jag att marinhandlare luras att man MÅSTE ha till sin båt, när det i själva verket går bra med att gå till bilskroten och köpa en vanlig del för minst halva pengen. Men det är klart att vissa saker, som tex generator måste ju vara marinanpassad,måste vara gnistskyddad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 9 Juni , 2005 Tror att största skillnaden ligger i att det finns en handpumpsmekanism,,men till vilken nytta egentligen??en sån motor startar man ju inte utan ström,,,, ,,Hoogan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonnyN 0 Postad 10 Juni , 2005 Hej. Bytte pump förra säsongen efter att orginalet gått sönder. Satte i en orginal B20 bilversion. Det var tre skilnader: handpumpem, bränsleslangen skruvas fast på marin version klammer bil versionen och priset 200:- billigare bilversion. Jag satte i bil versionen. Driftmässigt är det ingen skilnad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst John Postad 14 Juni , 2005 Fick en begagnad pump till en b20 bil. Den fungerade kanon bra. Fick bara koppla bränsleslang istället för rör som var på orginal. Tack för synpunkterna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser