Pettolajnen 0 Postad 9 Juni , 2005 Hej jag letar efter någon kurs runt stockholmstrakten i sjömanskunskap eller något liknande, jag har aldrig gått någon form av båtkurs och känner att jag skulle behöva i alla fall en grundkurs så jag kan känna mig trygg på sjön när jag kör min båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 234 Postad 9 Juni , 2005 Förarintyg, finns lite varstans i Stockholmstrakten. Kolla i kurskatalogerna som brukar dimpa ner i brevlådan två gånger per år från Medborgarskolan och allt vad de heter. Eller kolla här, http://www.nfb.a.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 9 Juni , 2005 Det är nog ont om kurser som börjar nu under sommaren, men till hösten, i september arrangerar t.ex. Folkuniversitetet en massa förarintygskurser i Stockholm (www.folkuniversitetet.se). Tycker du kan beställa kursboken Kurs & Bäring från t.ex. Sjösportskolan (www.sjosportskolan.se) och läsa in teorin på egen hand - ger en bra grund att stå på. Lycka till och trevlig båtsommar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 9 Juni , 2005 Kolla med Skeppsholmsgården (www.skeppsholmsgarden.org, tror jag). De har åtminstone haft en hel del kurser inom området. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Peter Postad 9 Juni , 2005 Vad jobbigt, folkuniversitetet verkade jättebra ända tills jag såg vart kurserna är: Malmö....suck Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pettolajnen 0 Postad 9 Juni , 2005 okej man kunde välja stokholm oxå =) ska boka in kurs på östra real i september Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser