AndW 197 Postad 10 Maj , 2019 Hej, Jag läste nån gång nåt bra tips om hur man kan fästa led-strips på ett bra sätt. Hur var det? Superlim? Jag har sådana där silikonöverdragna led-strips med lite svagt klister på baksidan som inte kommer förslå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 10 Maj , 2019 Originallimmet är inte så bra. Jo, om man kan sätta det i press. Är man lite otålig så fungerar akryltejp bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 940 Postad 12 Maj , 2019 2019-05-10 vid 19:51 skrev AndW: Hej, Jag läste nån gång nåt bra tips om hur man kan fästa led-strips på ett bra sätt. Hur var det? Superlim? Jag har sådana där silikonöverdragna led-strips med lite svagt klister på baksidan som inte kommer förslå. Om de ska fästas på "skruvbart" underlag... Jag köpte en kabelränna med lock (som satt fast längs med kabelrännan). Kapade rännan i ca centimeterlånga bitar. Borrade hål o skruvade fast med en liten skruv. Stoppa i LED-stripen o stäng locket. Ett fäste / 6-7 lyspunkter fungerade utan nedhäng för min installation. LED-stripen var klassad för undervattensbruk o hade rätt kraftigt silikonskydd över stripen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1959 109 Postad 5 Juni , 2019 Jag fäste min med varmlim, det har inte lossat ännu. Men några riktiga båtmänniskor tycker kanske att det inte är sjömässigt. Men fast sitter det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser