Fredde_77 0 Postad 10 Maj , 2019 Söker badstege av teleskopmodell som bild visar. Vart kan man köpa den? Jag vill nämligen ha ett steg till, vet att de sitter på sundancer med 3-steg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 495 Postad 10 Maj , 2019 Har du kollat med marinbutikerna? Gäller ju att måtten stämmer. Just den lösningen som bilden visar rekommenderar jag inte då stegen inte kan användas som räddningsstege av en person som ligger i vattnet utan hjälp från någon på båten att lyfta luckan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredde_77 0 Postad 10 Maj , 2019 8 minuter sedan skrev ChristerN: Har du kollat med marinbutikerna? Gäller ju att måtten stämmer. Just den lösningen som bilden visar rekommenderar jag inte då stegen inte kan användas som räddningsstege av en person som ligger i vattnet utan hjälp från någon på båten att lyfta luckan. Är den stege som sitter orginalmonterad på min searay 230 ov, vill bara ha ett steg till. Har sett att det är tre steg på sundancer, tror det får plats även på min. Mest sökt på nätet men inte hittat just den modellen... luckan får man upp ifrån vattnet, iaf jag😁 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 291 Postad 10 Maj , 2019 Hej Man bör ju lämpligen följa dessa mått som gäller nya båtar och att stegen skall kunna fällas av person i vattnet utan hjälp. Hälsningar Ove Räddningssteg3.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredde_77 0 Postad 10 Maj , 2019 44 minuter sedan skrev Ove-T: Hej Man bör ju lämpligen följa dessa mått som gäller nya båtar och att stegen skall kunna fällas av person i vattnet utan hjälp. Hälsningar Ove Räddningssteg3.pdf 82 kB · 4 downloads Jag har förstått det... men nu har jag denna stege och vill förlänga den med ett steg till. Alternativet är att inte göra nånting... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joelfrodin 86 Postad 11 Maj , 2019 23 timmar sedan skrev Fredde_77: Jag har förstått det... men nu har jag denna stege och vill förlänga den med ett steg till. Alternativet är att inte göra nånting... Nej det finns ett alternativ till, sätta in kassetbadstege, som går att dra ut, utan att öppna locket. Borde väl funka? 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredde_77 0 Postad 12 Maj , 2019 21 timmar sedan skrev joelfrodin: Nej det finns ett alternativ till, sätta in kassetbadstege, som går att dra ut, utan att öppna locket. Borde väl funka? Klart det går... Det mesta går att lösa med tid och pengar! Tänkte göra det lätt för mig, genom att bara montera det tredje steget på stegen jag har... Slippa göra nya hål etc. Nu verkar det ju svårt att hitta denna stege, ny el begagnad?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser