Gå till innehåll
onsdag 02 april 2025
qune78

Cresent 432 / 30hk e-tec

Rekommendera Poster

Hej

Ska köpa första båt och behöver lite hjälp.

Kan en Crescent 432 med en 30 e-tec passa mina behov. Båten ska gå i insjö och vi ska ha den till transport till stranden och fiske. Vill även kunna dra barnen/ungdomarna på ring och vattenskidor ibland. Har hört att e-tec har bra vrid, men räcker det. Är ju inte så stor båt iofs? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den kombinationen är ypperlig. Håller på med en total ombyggnation av min, och som fiskebåt är det en väl beprövad båt som är stabil och bra. 30 hästar är tillräckligt till det skrovet. Vissa har kört med större, men över 25 knop och den beter sig illa och vill dyka i fören. 

Hade jag haft Evinrude i närheten hade det blivit en sådan, men nu blev det en tohatsu istället. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klart att det går. Vi åkte skidor efter en Cresent 445 med en 20 hk i aktern. Upp på två skidor och släpp den ena. Väl där så fick man svänga försiktigt annars blev det inte mycket till åkning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
18 timmar sedan skrev ziggemannen:

Den kombinationen är ypperlig. Håller på med en total ombyggnation av min, och som fiskebåt är det en väl beprövad båt som är stabil och bra. 30 hästar är tillräckligt till det skrovet. Vissa har kört med större, men över 25 knop och den beter sig illa och vill dyka i fören. 

Hade jag haft Evinrude i närheten hade det blivit en sådan, men nu blev det en tohatsu istället. 

Den planar lätt ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...