Kruset 0 Postad 4 Maj , 2019 Hej min motor har tappat 6-700 i varvtal hur kan det vara möjligt, jag har bytt filter, högtrycksfilter, stift Någon med samma problem eller någon som vet vad jag ska göra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 4 Maj , 2019 En undran: Hur tänker du när du upptäcker något som inte är som det ska på din motor (i detta fall). Byter du bara allt du kan utan att felsöka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kruset 0 Postad 4 Maj , 2019 Hej Jag felsöker o hör mig för även här på forumet har även kollat med verkstad men dom hittar inget den varva 5300 i 7-8 år. nu dom senaste åren varvar den bara ca 4500 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 4 Maj , 2019 (redigerade) Har du kollat att det inte sitter en massa skräp, fisklinor och annat mellan propellern och växelhuset? Har du kollat växellådsoljan? Går det enkelt att vrida propellern när växeln är i friläge? Redigerad 4 Maj , 2019 av Baxlaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kruset 0 Postad 4 Maj , 2019 Nyservat går lätt o fint Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 4 Maj , 2019 Nyservat är en sak, vänligen läs mitt tidigare inlägg. Kan du pricka av alla punkter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 4 Maj , 2019 Har du kollat båten? Vatten i dubbelbotten? Vattensjuk laminering? Eller annat som kan påverka framdriften. Båten kanske har blivit mycket tyngre av någon anledning. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kruset 0 Postad 5 Maj , 2019 Jag har kollat på alla punkter o jag har även kollat med kamera efter vatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kruset 0 Postad 5 Maj , 2019 Båten är en seamaster 550 styrpulpet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 5 Maj , 2019 Försvann de där 600 - 700 varven på en gång eller skedde det successivt? Såg alla tändstiften likadana ut när de togs ut, samma färg? Om ett tändstift såg annorlunda ut kanske förbränningen på just den cylindern inte är som den skall. Ett kompressionstest säger mer än tusen forummedlemmar :-) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kruset 0 Postad 5 Maj , 2019 Först försvann ca 3-400 sen året efter 3-400 till, ska göra ett komprov så får vi se vad det säger, stiften ser bra ut. Kan det vara filtret i pumpen bakom insugningsröret? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kruset 0 Postad 10 Maj , 2019 Har gjort komprov det var 12-12,7-11,7-12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kruset 0 Postad 10 Maj , 2019 Någon som vet vad kompression ska va på en Suzuki df90 2008 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 109 Postad 10 Maj , 2019 Jag tycker det ser ut att vara bra komp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kruset 0 Postad 28 Maj , 2019 Har gjort rent spridarna nu varvar den lätt 5300 igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 29 Maj , 2019 (redigerade) Bra att du återkopplar! Missas allt för ofta och då går kunskapen förlorad när någon annan har samma problem längre fram. Ps: Nu när du har fina spridare, slarva inte med bränslestabilisator osv på hösten. Modern soppa är inte kul efter en vinter... Redigerad 29 Maj , 2019 av Mange249 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser