Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Chelios

Ockelbo B16

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en Ockelbo B16 med en Mercury 85 hk. Motorn är från -76 men båten är nyare. Är ett pris runt 40.000 kr rimligt om sakerna är i hyfsat skick? Vad bör man tänka på när det gäller denna båttyp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen in i ockelbofamiljen. Jag har en s19 med en B20 och den är oerhört stabil i sjön, nu är ju din, eller snart din, lite mindre men ockelbo är en stabil båt. Motorn däremot har jag hört lite si och så om, Mercury. Har hört att det inte är så bra kvaliteé, backslaget strular visst på en del, men det kan ju bara vara en skröna. Har visserligen en jobbarkompis som hade en Mercury 85 hk med trasigt backslag.Men som sagt, det behöver ju inte gälla alla mercury. Se till att få provköra båten innan och lyssna och kän på motorn. Lycka till med köpet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åhhh...! Ockelbo B-16 kan jag bara rekomendera varmt. Har haft min i 6 år nu o kommer aldrig göra mig av med den. KÖP..... går riktigt bra i sjön, stabil, ja... En underbar båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jk

Båten är säkert inget fel med men byt motor.. Lär ju dricka rejält med soppa och bullra ordentligt. Tycker en 25hk mercury från 70 talet dricker mycke och vad lär då inte en 85:a göra...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...