Micke9000 16 Postad 29 April , 2019 Hej. Har en liten fråga. Ni som har Maxim 26 med MD 21. Vad har ni för marsch fart samt varv vid marsch. Även toppfart och topp varv är av intresse. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanihjo 3 Postad 9 September , 2019 March 6knop vid 2000 varv. Topp 9knop vid 4200 varv. (låter riktigt illa då...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TOGE 0 Postad 10 Februari , 2020 Gammal tråd men då det är Maxim 26 ägare som ordat tidigare så är jag lite fräck och kapar tråden i hopp på svar 😀 Jag har enbart en manuell länspump i min Maxim 26. Då jag Ändå ska gå över elen nu i vår tänkte jag passa på att montera en elektrisk länspump. Ni som känner till båtmodellen, vart är skrovets lägsta punkt? Spontant så vill jag montera pumpen direkt under stickkojen eller ska jag skuta in pumpen någon meter under motorrummet? en annan fundering jag har är om ni som äger en Maxim 26 har en inspektionslucka i akterruffens golv? Jag får för mig att det samlas vatten där, men det finns ingen inspektionsmöjlighet. Nu håller jag tummarna 👍😀 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erdo 0 Postad 8 Mars , 2020 Hej Toge! På vår Maxim går slangen ner från den manuella länsumpen i motorummets durk framför motorn då borde lägsta punkten ligga där någonstans Har ingen inspektions lucka i akterruffen heller.Du kan alltid testa vattendammsugare i de hålet med skarv av vanlig vattenslang så får du se om det finns vatten akter över Ursäkta för sent svar då jag varit bortrest MVH Erdo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser