FredrikTysk 28 Postad 28 April , 2019 Hej! Jag har en Qick SBC 300 NRG+ laddare för 12 volt på 30 ampere. På laddare kan man ställa in olika batterityper nämligen följande inställningar: 1. OL (Open liquid electrolyte batteries) 2. SL (Sealed liquid electrolyte batteries) 3. GEL (Gel) 4. AGM (Agm) 5. OPT (Optima) Vilken av dessa inställningar ska jag använda då jag har SFM batterier? /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarryG 0 Postad 17 Maj , 2019 Om du menar biltema batteriet som är underhållsfritt så är det inställning 2. SL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikTysk 28 Postad 25 Maj , 2019 2019-05-17 vid 22:53 skrev LarryG: Om du menar biltema batteriet som är underhållsfritt så är det inställning 2. SL Tackar för svaret! Det var just sådana batterier som jag har. Då tolkade jag alltså inställningen rätt, då jag trodde att det var denna inställning som jag skulle välja för dessa batterier redan innan du svarade. Men åter tack för svaret! Nu vet jag alltså att jag har ställt in rätt, så att jag slipper ändra inställningen, eller fundera på om jag skulle ha valt någon annan inställning. Med vänlig hälsning Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser