Ingsel45 0 Postad 27 April , 2019 Har en Yamaha f100 insprutning som går orent av o till. Har alltid gjort det kort tid efter sjösättning men sen förra året går det inte bort. Har tidigare ej använt stabil tillsats i soppan viket jag började med i fjol. Tyckte det hjälpte men är samma sak i år. Motorn har gått ca 60 Tim dvs som ny. Har någon erfarenhet av detta o vad kan man göra?? Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 27 April , 2019 Har du bytt stift nyligen? Är den servad ordentligt? Är det på vissa varv eller över hela registret? Du kan pröva att hälla i bränsletillsatsen Redline S1 i bensinen. Det kan hjälpa om det är avlagringar i bränslesystemet. Jag är normalt mycket kritisk till tillsatser, men denna har jag + många andra faktiskt fått resultat av. Jag skulle ha rikligt i första tanken och sedan normal dos ett par tankar till. Orolig gång kommer ibland av avlagringar och annat trist från bensin som stått över vintern och då kan detta hjälpa med lite tur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingsel45 0 Postad 27 April , 2019 Tack för tipset. Är det någon större skillnad på STA-BIL tillsatsen som jag använt och Redline S1? Stiften ser bra ut (bara 60tim drift) Ska prova med en separat tank o max inblandning av tillsats så får vi se. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 27 April , 2019 Jag anser att Redline S1 är det som fungerar, så hade bara använt den. Stabil är mer för att konservera bränslet har jag fattat det som(ej testat själv). Ok, då är nog stiften avskrivna som felkälla. Är det bara på lågvarv eller är det hela registret den går ojämnt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingsel45 0 Postad 27 April , 2019 Den misständet av och till över hela registret även på tomgång. Men kan gå felfritt några sekunder på full gas eller ca 4500 varv. Har tappat ur hela bränslesystemet ett antal ggr men ingen skillnad. Men det kan ju ligga kvar något i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rog2020 0 Postad 28 April , 2020 Hej, Hur löste du problemet? Räckte det att använda sig av Redline S1? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser