patrikflink 781 Postad 13 April Dag nr 2. Fick besök av ett par polare. Grillning och faktiskt sol lite då och då. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 781 Postad 18 April Då har vi kastat loss och landat på Skinnstrumpan (del av Romholmen). Snöblandat regn och riktigt isande ostlig vind. Men 22 grader inne i båten. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 781 Postad 20 April Härligt med ny och stor batteribank. Mina 4x100watt ger inte mycket, men jag tror att i dag så kommer dom att ge lite då solen vill titta fram. Värmaren går fint och allt lirar som det ska. SSAB i bakgrunden. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 781 Postad 20 April En lite sväng till Dragsvik Hamn och käka lunch med landkrabban Jörgen som inte fått i sin båt än. Vidare till Broken för natten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 236 Postad 20 April Sjösatte idag. Sov på varvet till idag och fick en liten chock när vi tittade ut i snölandskapet i morse. Det blev en kall tur till hemmahamnen. Nu är båten i hamn och jag kommer att sova i den i natt igen. Vill gärna vara i båten första natten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 781 Postad 20 April 1 timme sedan skrev rejas: Sjösatte idag. Sov på varvet till idag och fick en liten chock när vi tittade ut i snölandskapet i morse. Det blev en kall tur till hemmahamnen. Nu är båten i hamn och jag kommer att sova i den i natt igen. Vill gärna vara i båten första natten. Oj! Här lyser solen och är varmt, byte plats för att slippa kluckande. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 781 Postad 27 April Då pangar vi ut igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 291 Postad 27 April Fortfarande ute efter drygt 2.5 år. Kom dock inte längre än till Kap Verde men här.är ganska skönt. En kväll i Mindelo med kompisarna 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 236 Postad 27 April 17 minutes ago, Gaidin said: Fortfarande ute efter drygt 2.5 år. Kom dock inte längre än till Kap Verde men här.är ganska skönt. Kommer ihåg att vi träffades i jobbet en gång för en massa år sedan. Då berättade du om dina planer. Om jag minns rätt skulle du då "bara" jobba ihop mer pengar, byta båt och sedan sticka. Så häftigt att du kom iväg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 291 Postad 28 April 17 timmar sedan skrev rejas: Kommer ihåg att vi träffades i jobbet en gång för en massa år sedan. Då berättade du om dina planer. Om jag minns rätt skulle du då "bara" jobba ihop mer pengar, byta båt och sedan sticka. Så häftigt att du kom iväg! Det var så det blev. Men nu blev jag kvar här och seglar bara i skärgården. 10 öar men jag har inte seglat till alla än så jag har en del kvar att göra. 😀 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 781 Postad 1 Maj Mörkedalsklubben N/O vind. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 112 Postad 3 Maj Fantastiskt dag för första övernattningen! Bävrarna har gått hårt fram, hoppas få sällskap av dem ikväll. Hitintills bara orm å havsörn😃 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 781 Postad 3 Maj 34 minuter sedan skrev 1stPeregrine: Fantastiskt dag för första övernattningen! Bävrarna har gått hårt fram, hoppas få sällskap av dem ikväll. Hitintills bara orm å havsörn😃 Vart är detta? Brunt vatten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 112 Postad 3 Maj Inne i Mälaren, slussar inte ut en korthelg men det är brunare än vanligt tycker jag, så inget dopp...6 grader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 9 Maj 2024-04-27 vid 18:58 skrev Gaidin: Fortfarande ute efter drygt 2.5 år. Kom dock inte längre än till Kap Verde men här.är ganska skönt. En kväll i Mindelo med kompisarna O där fick jag lagt ihop ett o ett Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brorzan 23 Postad 9 Maj Tillbringar natten vid Granskär i Mälaren. Första gången utan andra båtar här. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 456 Postad 25 Augusti Inte ute nu, men ska ut om några dagar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 291 Postad 25 Augusti 2024-05-09 vid 17:38 skrev Capitan: O där fick jag lagt ihop ett o ett Sent svar men... De två är ett par så jag är tredje hjulet. 😅 I övrigt är jag kvar, rustar båten nu för segling till afrikanska fastlandet efter nyår men då blir det med en som pratar franska, och fyra andra språk. Ingen här som seglar i dessa trakter? Det vore kul att möte lite svenskar i Senegal, Gambia, guinea Bissau. Jag utgår från Kap Verde. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JEC78 55 Postad 7 September Två bilder från dagens eftermiddagsseglats, initialt ganska fin vind på 3-4 m/s, men mojnade tyvärr helt efter att tag så det fick bli motor sista biten hem 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1stPeregrine 112 Postad 7 September Efter en kanontur i bleke nästan hela vägen ut, från mellanskärgården, hit så har daggen kommit & sol går strax ner här på Svenska Högarna, en sån helg man har fått🌞🙃 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 96 Postad 7 September Ligger på Risön strax innan för Åstol o Dyrön. Kom igår. Maaaagiskt 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 781 Postad 7 September Jodå, ute sedan torsdag. Besök av polare på fredag. Strålande solsken varje dag och utvecklat simhud mellan tårna pga mycket bad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 456 Postad 8 September (redigerade) Den ryska skuggflottan är ute hela tiden! Gör vad ni kan för att stoppa den! https://www.greenpeace.org/sweden/agera/oil-is-war/ Det kan ta emot att skriva under, men låt ändamålet helga medlen. Kontakta även gärna dina favoritpolitiker. Redigerad 8 September av Mackey 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 456 Postad 8 September (redigerade) När dimman lättade i förmiddags. Mantågsnät! En av våra spindlar som vi gärna låter bo kvar ombord har jobbat på. Stegen har vi där för att inse vimse spindel ska kunna klättra upp igen. Redigerad 8 September av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 781 Postad 14 September Inte så tokigt denna helg också. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 15 September Vi har haft en riktigt fin helg på Vinga också. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 781 Postad 21 September Vilken lång säsong det verkar bli. Gick ut igår med helt blankt på sjön och strålande solsken. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 236 Postad 21 September Verkligen fantastisk. Vaknade till en magisk soluppgång. Bilder från när vi ankrat igår. Hör färjorna tuta här utanför så det verkar vara dimma längre ut. 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JEC78 55 Postad 26 September Masten togs ned idag och båten ska upp till helgen. Blev dock en sida tur i början på veckan. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 27 September 2024-08-25 vid 17:07 skrev Gaidin: Sent svar men... De två är ett par så jag är tredje hjulet. 😅 I övrigt är jag kvar, rustar båten nu för segling till afrikanska fastlandet efter nyår men då blir det med en som pratar franska, och fyra andra språk. Ingen här som seglar i dessa trakter? Det vore kul att möte lite svenskar i Senegal, Gambia, guinea Bissau. Jag utgår från Kap Verde. Syftade mer på att jag fick ett ansikte på dig från annat håll Stannar hos mig dock 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser