skippeer 423 Postad 15 April , 2019 (redigerade) Var iväg för att inhandla Sika 291 för att täta skrovgenomföringar i brons. 291 finns inte längre, ersatt av 591. Nu gillar jag inte att använda version 1 av någon produkt (dator, bil, byggmetod av hus) så jag är tveksam till Sika 591 till skrovgenomföring eftersom den är "ny". Någon "kemist" på forumet som har bra tips/råd? Tråd från 2017 om tätmassa Redigerad 15 April , 2019 av skippeer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 15 April , 2019 Jag använder alltid Biltemas marintätning. Fungerar perfekt till mindre än halva priset! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skippeer 423 Postad 15 April , 2019 Jag tänkte inte på BT överhuvudtaget. BT Marintätning verkar vara gjort av polyuretan vilket "pos42/villafixaren" kommit fram till är bra tätmassa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 660 Postad 15 April , 2019 (redigerade) BT:s vita och svarta funkar jättebra under vattnet, men den transparenta är lite annorlunda och blir inte lika hård. Mer seg. Inte kört med den under vattenlinjen själv. Edit: Den transparenta är inte samma material som den svarta och vita, och mycket riktigt rekommenderar BT den enbart ovan vattenlinjen. Redigerad 15 April , 2019 av IngemarE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 15 April , 2019 Intressant. Undrar om biltema inte rekommenderar den transparenta för att den är ms-polymer, eller om det är något annat som avgör att den inte är lämplig under vattenlinjen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser