PontusSven 0 Postad 9 April , 2019 Hej, Jag tänkte fräscha upp innertaket på min Maxi 68 inför säsongen. Det är alltså på "grund" taket jag ska måla (inget tygtak osv). Jag undrar vad som är bäst att måla med? Fungerar det med vanlig vit badrumsfärg? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 Peter_K 4 238 Postad 9 April , 2019 När jag målade taket på min förra båt rollade jag det med Servalac som ju blir stenhårt. Hur ser taket ut idag? Är det gelcoat, färg eller rå glasfiber..? (Kan inte hur Maxi 68 ser ut invändigt i detalj...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 bhemac 2 859 Postad 9 April , 2019 Frågan är hur Servalac håller över tid? Jag har målat några detaljer med Servalac och en del har flagnat ganska snabbt. Har också målat med Biltemas 2k lack (som utgått). Det satt bra på gelcoat. Har ersatts med en 2k polyuretanlack. De har också en Alkydfärg som verkar bra, borde fungera ev med primer. I absolut värsta fall, om färgen släpper, så får man väl montera skivor av skummad PVC. Det är ganska smidigt. Kan vara ett alternativ till att måla men jag kommer inte ihåg hur det är med vinklar och så i taket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 PontusSven 0 Postad 9 April , 2019 1 timme sedan skrev Peter_K: När jag målade taket på min förra båt rollade jag det med Servalac som ju blir stenhårt. Hur ser taket ut idag? Är det gelcoat, färg eller rå glasfiber..? (Kan inte hur Maxi 68 ser ut invändigt i detalj...) Idag ligger det redan ett lager vit färg på glasfibern, tänkte mest för att fräscha upp den vita tonen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 Chifen 0 Postad 24 Juli , 2019 Jag tänke också frächa up innertaket (gelcoat). Hur har det gått och vad valde du att göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0 Zaphir 57 Postad 27 Juli , 2019 jag målade ytor som inte var slitytor med internationals toplac. har aldrig haft problem med det. kör med mediteranian white och så finns det gelcoat grå som den kallas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hej,
Jag tänkte fräscha upp innertaket på min Maxi 68 inför säsongen. Det är alltså på "grund" taket jag ska måla (inget tygtak osv).
Jag undrar vad som är bäst att måla med? Fungerar det med vanlig vit badrumsfärg?
Tack på förhand
Dela detta inlägg
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser