kalle-hbg 0 Postad 7 April , 2019 Hej, jag har en regal kabin båt, nät jag sjösatte den läckte vatten i den , jag tog upp den direkt på land, fyllde den med vatten på in sidan och ser väldigt tydligt hur vattnet rinner ut så for den når hornbocken under från och ut genom två runda hål höger och vänster om skölden längst ner. undra om jag kan få tråd om det kan vara för problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bejban 2 Postad 14 Juni , 2021 Tjena! Hur löste du problemet? Behövde du lyfta ur motorn? Har samma problem... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 214 Postad 14 Juni , 2021 Trådskaparen kalle-hbg har inte varit inloggad sen 12 maj 2019 så chansen att han svarar är nog inte så stor men om man läser hans andra trådar verkar det som om det blev ett motorlyft eller så såldes båten? @Bejban skapa du en egen tråd med tydlig rubrik istället så får du säkert hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bejban 2 Postad 15 Juni , 2021 Tack! En mek ska kolla på båten idag så jag avvaktar svar från honom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalle-hbg 0 Postad 15 Juni , 2021 Hej. Jag lyfte motorn. Hittade hål i bockhornet. Köpte en på blocket i bra skick för 1000 kr. Men jag lyfte motorn så här: Satt trä klossar på sidorna. Med en balk på tvären. Lyfte upp den ca 5 cm och drog den bakåt. Bytte bockhorn. Det var inte särskilt svårt. Och kostade inget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bejban 2 Postad 17 Juni , 2021 Tack! Verkar ha samma problem tyvärr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bejban 2 Postad 28 Juli , 2021 2021-06-15 vid 14:42 skrev kalle-hbg: Hej. Jag lyfte motorn. Hittade hål i bockhornet. Köpte en på blocket i bra skick för 1000 kr. Men jag lyfte motorn så här: Satt trä klossar på sidorna. Med en balk på tvären. Lyfte upp den ca 5 cm och drog den bakåt. Bytte bockhorn. Det var inte särskilt svårt. Och kostade inget. Hej! Tack för tipset, gjorde samma med bra resultat! 😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser