Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
Aktertampen

Läckande nitar i äldre Buster

Rekommendera Poster

Hejsan! Kan någon hjälpa mig? Jag har en äldre workbuster som läcker vid nitarna. Har tätat men måste nita om hela botten. Hur gör man det lättast? Hare någon koll på någon i Gbg trakten som gör sådant jobb? Väldigt tacksam för all info jag kan få om detta!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sten Christensen

Hur gammal är den? Just med tanke på att botten är nitad. Jag har också en äldre workbuster men den är svetsad i botten men tyvärr är relingen nitad i överkant. Där har jag fått nita om en del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror det inte finns nått att göra, gamla buster är ett hopplöst fall. men deras nya modeller är prima! ;) :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. En kompis till mik fick en buster där det var läkage så han helsvetsade och det blev jävligt bra ///Ante

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sten Christensen

Synd att säga att gamla buster är ett hopplöst fall! Min gamla buster är helt underbar att köra och är efter omnitningen helt tät.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sten Christensen

Det kanske beror lite på hur man värderar sin tid. Om hela båten ska nitas om så kanske det är bättre att investera i ett annat skrov. Blocket är fullt av billiga alternativ. Definitivt ett alternativ om man tänker sig att göra jobbet på verkstad och betala för arbetet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sikaflex på vartenda nit från båda hållen brukar göra susen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag svetsade hela båten gick jätte bra men jag har svetsat aliminium förr inget för nybörjare prov på små bitar först nu har jag en fråga skulle vilja få lite råd ska förstärka aktern hur gör jag ?????????? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...